דיאלוגים מוועדת הכספים (2)

דיון בוועדת הכספים בנוגע למצוקת הדיור של שכבות חלשות באוכלוסייה, לפי הצעתו של חבר הכנסת חיים אורון (מרצ). 11 באוקטובר 2010

יעקב כץ (האיחוד הלאומי): לגבי המגזר שלי.

היו"ר משה גפני (יהדות התורה): איזה מגזר יש לך?

יעקב כץ: מתנחלים. אני יכול לומר שאצלנו זה המקום היחידי שבונים.

שלמה מולה (קדימה): היחידים שמקבלים קרקעות חינם, גם על חשבון אחרים.

יעקב כץ: בחצי השנה האחרונה גדלנו ב-‎6 נקודה ומשהו אחוז והגענו ל-‎321 אלף יהודים. אני לא יכול להתלונן.

אני בא עם פתרון שהוא פתרון קומוניסטי. כאשר עבדתי עם אריק שרון – מדברים על ‎1993, אבל היו השנים ‎1990-1992 – בין ‎1990 ל-‎1992 בנינו ‎120 אלף יחידות דיור והחלוקה הייתה כזאת: אריק היה אחראי מהקו הירוק מערבה, וכצל'ה היה אחראי מהקו הירוק מזרחה. אני עם ‎60 אלף יחידות דיור.

חנין זועבי (בל"ד):  אתה מתנחל ואתה מדבר על סוציאליזם. כל הכבוד. אתה שודד קרקע ומדבר על סוציאליזם.

מירי רגב (הליכוד): עדיף להיות שודד מאשר בוגד.

היו"ר משה גפני: מירי, תעשי לי טובה. את דיברת בהתחלה. אני רוצה שכל חברי הכנסת ידברו ואני רוצה שנקיים דיון בנושא.

יעקב כץ: הגירעון בבנייה כרגע עומד על כמות של למעלה מ-‎100 אלף יחידות דיור. אין פתרון לא של העלאת ריבית או הורדת ריבית אלא צריכה להיות בנייה תקציבית כפי שהיה בזמנו של אריק שרון בשנים ‎1990-1992. צריך להרים מאה אלף יחידות דיור בבנייה תקציבית. היום צריך להחליט על כך שמדינת ישראל, כדי לסגור את הפער בין מה שנמצא לבין מה שצריך, צריך שממשלת ישראל תבנה בעצמה. ב-‎1990-1992 בנינו ‎120 אלף יחידות דיור וזה פתר בעיות גם ביש"ע וגם בארץ ישראל למשך שלוש שנים.

שלי יחימוביץ (העבודה): אין דבר כזה יותר. זה רק ‎BOT. אלה רק קבלנים פרטיים. אנחנו בעידן חדש. אגב, זה פוסט ציונות.

יעקב כץ: כולם אתי. אני גם מתנחל וגם עשיתי את זה. ‎60 אלף יחידות ביש"ע ו-‎60 אלף במערב, והקמנו מדינה. כל הצעה אחרת היא הצעה שקרית. מה שראש הממשלה לוחש לאוזנו של זה שלא יבנה ולא יבנה, ודאי שזה לא תורם.

היו"ר משה גפני: הצעה מצוינת. דרך אגב, אתה אמרת שאתה בנית ביש"ע והוא בנה בארץ ישראל. אתה לא שמת לב למה שאמרת.

יעקב כץ: לא איכפת לי איך תקרא לזה. העיקר שבנינו.

יעקב "כצ'לה" כץ. גם מתנחל וגם קומוניסט


3 תגובות on “דיאלוגים מוועדת הכספים (2)”

  1. שרון הגיב:

    מאיפה משיגים את הפרוטוקולים האלה? מי צריך סאטירה עם מציאות כזו?

  2. יניב הגיב:

    הכל זמין באתר הכנסת. ובאופן מפתיע, לא צריך לחפש הרבה כדי למצוא קטעים היסטריים. משה גפני, אגב, קורע מצחוק

  3. שרון הגיב:

    והרי כתבה מעניינת, מהימים שרק הקוטג מסוג גבינה הטריד אנשים: http://www.cfb.co.il/homex/0,1357,1135-724398,00.html. מישהי, שקשה לה עם הנתונים, שאלה אותי איך אפשר לדעת מאיפה הם גוזרים את הנתונים האלה, ואם הם משקללים את שערי הדולר ואת הריבית על המשכנתאות. בעיני המספרים גורפים דיים מכדי שניתן יהיה להגיד שאפשר ממש להטות אותם…

    מאיפה הם לוקחים את הנתונים האלה?


ומה יש לך להגיד על זה?

