דיאלוגים מוועדת הכספים (אזורי עדיפות לאומית)

ישיבת ועדת הכספים בתאריך כ"ד סיון תשס"ט, 16/06/2009, בנוגע להצעת חוק אזורי עדיפות לאומית, התשס"ז-2007

ח"כ חיים אורון: אין לי בעיה להשאיר לממשלה לקבוע אזורי עדיפות, אבל שיהיו קריטריונים, לא כאלה. למשל, יגידו שיהיה סל, הגיאוגרפיה היא 30% מהשיקול, מצב סוציו-אקונומי הוא 50% מהשיקול, עולים חדשים 20% מהשיקול.

קריאה: ואז לממשלה יש מחשב.

ח"כ חיים אורון: נכון, בדיוק ככה. אני מודה, אני רוצה מחשב. אם זה לא מחשב זה פוליטיקה ברמה הכי נמוכה שלה, שאני מכיר אותה ואתה מכיר אותה יותר טוב ממני, כי אתה מכיר אותה מהשסי. אני מכיר אותה מכיסא הנהג ואתה מכיר אותה מהשסי, ובתור פלאח אני יודע שמהשסי זה יותר מלוכלך בדרך כלל. אני לא רוצה את זה, כי פה לוחשים לי: יש"ע. אני בעד יש"ע, אם הוא עומד בקריטריונים.

ח"כ מירי רגב (ליכוד): למה לא? מרכיב ביטחוני.

ח"כ חיים אורון: מאה אחוז, מרכיב ביטחוני. החלטה מוחלטת – מעבר לקו הירוק זה קריטריון של 100%. אני מוכן לקבל, שיהיה כתוב בחוק. זאת אומרת, לא צריך לבחון מצב סוציו-אקונומי, לא גיאוגרפיה ולא שום דבר. אם יש"ע הוא 800 מהבית שלי – הוא מקבל, אני לא מקבל, וזה יהיה כתוב בחוק.

הסל הזה נותן לממשלה לעשות כל מה שהיא רוצה. אם זה לא היה ברור, אז בסעיף 6: שיקולים נוספים הנוגעים לצורכי האוכלוסייה. אני לא מתאר לעצמי שהממשלה תחליט משיקולים נוספים שנוגעים לתנועת הכוכבים במסילתם. בטח לצורכי האוכלוסייה.

מה שמופיע פה, כפי שאמרתי, זה לא חוק. זה כיסוי משהו – שאני לא רוצה להגיד, לא יפה – כלפי בג"ץ, כי אתם לא מסוגלים, הממשלה, לא הקודמת ולא הנוכחית, לבוא לפה עם קריטריונים. מה שפה זה לא קריטריונים, זה ערימה של חבר'ה על הדשא, אני לא רוצה להיות חלק ממנה, תעשו את זה לבד. אני אצביע נגד.

חיים "ג'ומס" אורון. לא רוצה להיות חלק מ"ערימת החבר'ה על הדשא"


3 תגובות on “דיאלוגים מוועדת הכספים (אזורי עדיפות לאומית)”

  1. Eishton הגיב:

    הערה טכנית –
    כשאתה עושה לינקים בעברית, הם נהיים שורות על גבי שורות של סימני אחוזים וג'יבריש כשמפיצים אותם. זה יכול לפעמים לתפוס עשר שורות. עדיף באנגלית.

  2. goliath הגיב:

    אמור להיות איפשהו לינק מקוצר לרשומה. הנה, זה הלינק לרשומה הנוכחית:

    http://wp.me/p1vmuz-90

  3. erzviv הגיב:

    אחלה פוסט.

    אבל 2 תוספות:
    מירי רגב אישית נסיתה להסיר פיקוח מהחברות המייבאות זרים לישראל. הסתה נגד פליטים ומסתננים קשורה בזה שלהם לא משלמים 10,000 דולר אגרה לסרסורי אדם ישראלים, אלא נסחטים ע"י בדואים במצרים.
    http://interspem.wordpress.com/2012/05/24/%D7%9E%D7%94-%D7%9E%D7%A0%D7%99%D7%A2-%D7%90%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%A8%D7%99-%D7%A8%D7%92%D7%91/

    ובקיצור, מעבר לסוגיות הכלכליות, קשה להתעלם מהכוונה מגבוה לכיוון של שנאת זרים, ולהון פוליטי מנושא זה כפרויקט בפני עצמו.
    הקריה קצרה שלי של האירועים שקדמו לפוגרום באפריקאים:
    http://t.co/gwSDRLTF


ומה יש לך להגיד על זה?

